"Nu har jag förstört allting"

Idag är jag inte på bra humör... Ganska ledsen faktiskt, för att vara ärlig. Då kommer dessa jäkla cravings fram. Oftast i form av pasta. Att laga en hel kastrull full med pasta och ösa på med ost- och skinksås. Det är inte bra. Inte alls. Men det var det jag ville göra. Så jag tänkte göra det. Jag tänkte att jag skiter i allting nu, för jag orkar inte mer. Jag bryr mig inte om hur jag ser ut. Jag bryr mig inte om hur jag mår. Skit samman. Fan också.

Jag satte på plattan, och tog tag i kastrullen. Tittade ner deppigt i golvet och kände "Nu är det kört. Nu har jag förstört allting". Men. Jag sa, högt till mig själv, "NU FÅR DU FAN I MIG SKÄRPA DIG!" och så stängde jag av plattan och tog bort kastrullen.
Istället gjorde jag en sallad med lite kyckling, keso, spenat och gurka. En aning bättre än 3 kg pasta med fet sås... Men herregud, vad jag är bitter idag. Jag borde bära en varningskylt. Antingen med "prata endast med på egen risk" eller "akta dig för annars kommer du dränkas i tårar". Åh. Fy. ...

Imorgon är en ny dag, och jag hoppas att den är bättre än idag. Hoppas ni har en bättre dag än vad jag har...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hah, du borde jobba på aftonbladet. =) En sån katastrofrubrik! =) Riktigt starkt att skärpa dig mitt i, det lyckats jag nästan aldirg med!

Svar: Haha! Jag vet. Drama queen. ;) Men tack. :) Det händer ganska ofta nu för tiden som tur är. Och ibland har jag t o m gjort maten. Men jag kastar aldrig mat, utan sparar eller frågar om sambon är hungrig så kommer den till någon nytta iallafall.
meadow.webblogg.se

2013-02-11 @ 17:56:37
URL: http://halvahanna.blogg.se
Postat av: Pernilla

Bitter eller ej, så var det väldigt starkt av dig att stå emot suget att laga all den där pastan. Grymt gjort! Heja, heja, heja dig! :) Hoppas morgondagen känns bättre!

Svar: Tack. :) Ja, det hoppas jag med...
meadow.webblogg.se

2013-02-11 @ 22:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0