Att tacka nej till choklad.

Gamla Meadow skulle aldrig tacka nej till choklad. Om det inte vore för att hon hade en "fet" dag. Då allting går ut på att Meadow är dålig för att hon har ätit sig tjock och då absolut inte förtjänar någon choklad. Meadow skulle straffas.
Nu är det inte så. Jag vill inte ha, för jag vet vad det leder till. Kanske JAG väljer att äta lite choklad någon helg, men då är det för att jag väljer det, och inte för att det är "så det ska vara", eller för att någon bjuder mig.
 Mitt sällskap både igår och idag åt choklad, men jag kände inte att jag ville ha direkt. Även om det vore gott. men jag tackade nej. Och det känns riktigt bra! :)

Idag känns som en konstig dag. Känns som om jag inte fått så mycket gjort alls... Eller ätit bra? Jag vet inte. Jag skriver upp allt jag har fått i mig, och gjort, så får jag se, haha.

Ätit
Frukost: Hade sjuuukt bråttom, så jag tog några körsbärstomater i farten bara (inget som brukar hända)
Lunch: Ett kokt ägg, lite spenat och körsbärstomater
Mellanmål: Några ostskivor och några nötter
Middag: Nötfärsbiffar, ris (1 dl), broccoli och sallad (gjord på spenat, gurka, paprika, tomat)
Övrigt: Har inte ätit något annat.

Motion
Wii fit, ca 30 minuter
Promenad, ca 30 minuter

Nåja, det var väl en helt okej dag. Kanske lite konstigt mellanmål med ost och nötter, men när jag har jättelågt blodsocker så har jag märkt att ost är en sjukt bra grej. Och äter man inte supermycket så gör det ju inget. Jag dricker knappt mjölk eller använder andra mejeriprodukter, så det kan ju vara en bra sak ändå antar jag, så jag får i mig sådant.


Idag känner jag mig .. trött. Men det beror nog på att jag sovit riktigt, riktigt dåligt. Men imorgon blir det promenadsällskap på morgonen, så då blir det en ordentlig promenad som kan väcka mig iallafall.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Choklad är det bästa som finns! Jag är så svag för det men jag lyckades hålla mig borta från det på jobbet igår.. LÄNGTAR till sötsuget försvinner om ca 2,5 vecka! :D

Svar: Ja, choklad är bäst! Duktigt gjort! :D
meadow.webblogg.se

2013-01-09 @ 08:44:06
URL: http://iminhell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0