Att känna sig lite fånig, fast ändå inte.

Idag skulle jag köpa något till kvällen, något gott. Jag köpte vindruvor (åh, älskade vindruvor), hallon och Ramlösa rött päron (om ni inte har provat den, gör det! Jag tycker nästan att det är som ett dricka något med ciderkaraktär, och så är det inga kalorier i alls = superbra!).

Sen köpte jag naturgodis. För jag var så sugen. Inget fel i det. Bara det att jag tog ju inte så mycket... I normala fall hade jag väl handlat för ca 50:- kan jag tänka mig. Nu kom jag fram till kassan, nöjd med mina val, och lägger fram allt på bandet. En efter en rullar dom fram mot kassörskan, och blipp blipp, och så kommer min naturgodispåse. Kassörskan ser ut att lyfta på luft när hon tar tag i min påse, då kände jag mig helt plötsligt så fånig. Men ändå inte, jag ville inte ha så mycket. Så då tog jag ju heller inte så mycket, helt logiskt.

Mitt naturgodis gick på den nätta summan 7 kronor. Ibland känns det bra att ha självdiciplin och faktiskt bara ta lite, när man bara är just lite sugen. Och inte bara gå på vana och vräka på.
Och nu ska jag till på köpet dela upp naturgodiset på två dagar.

Naturgodis för ett värde av ca 3,50:-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0