BMI.

Egentligen tycker jag att BMI inte är något bra sätt att kolla hur vida man har för många (eller för få, för den delen) kilon. Men, jag har ändå sedan jag hade min högsta vikt kollat mitt BMI. Just för att BMI:et ändå skrämde mig.

Det visade 31,3. Det innebär fetma. Jag, fetma? Jag har ju några extrakilon, ja visst. Men fetma? Då kändes det läskigt. Ordet fetma skulle jag aldrig kunna identifiera mig med.

Därför känns det ganska bra nu att BMI:et säger nu 28,2. Vilket visserligen innebär övervikt, men jag har gått under 30-gränsen, vilket känns himla härligt. Även om det bara är en siffra. En av mina vänner har ett BMI som jag tidigare haft, och han är inte tjock någonstans. Så det beror väl helt enkelt på hur man är byggd. Men i mitt fall beror det inte på några muskler, så för mig känns siffran 31,3 mer "på riktigt".
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0