En till halvvägsfundering...

För det första, heter det verkligen "halvvägs"? Med TVÅ v i rad, det ser ju helt galet ut. Och jag kan inte komma på ett annat ord som skrivs så... Hmm...

Mitt "egentliga" mål är att räknas som normalviktig (det var min mening med denna blogg från början), det gör jag om jag har gått ner 16 kg totalt. Men jag vet att jag trivs bättre med mig själv när jag väger omkring 2-4 kg mindre än så (60-62 kg), och därför har jag tänkt att den "riktiga" målvikten är -18 kg (62 kg).

MEN, nu i bloggen ska jag fokusera på just resan till att räknas som "normalviktig" (enligt BMI, för jag har inget annat att direkt gå på). Och nu har jag gått ner ca 7,8 kg, och väger 72,2 kg. Och 8 kg är halvvägs (16 delat på 2 är ju faktiskt 8). Isåfall så är jag ju halvvägs när jag står på 72 kg, till normalviktigt BMI! Tjoho.
 
Och mindre ska det bli...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0