Feberfrukost.

 
Idag har jag feber. Och idag orkar jag inte göra något vettigt... Tänkte ändå att jag skulle boosta mig med någon form av vitaminrik frukost, trots att jag helst inte vill svälja något.
Det fick bli färskpressad apelsinjuice och ett litet äpple. Jag är inte hungrig, men något borde jag ju ändå peta i mig...


Här har vi anledning till varför juice är lite av en "fälla". Det ni ser i glaset är en normalstor apelsin, inte så mycket va? För att fylla glaset till en normal nivå så skulle jag väl behöva fyra apelsiner. Men jag skulle inte få för mig att äta fyra apelsiner, men att dricka ett glas juice går ju plättlätt ner... Sen tycker jag inte i sig att frukt är någon "fälla", utan snarare att man får i sig allting så himla mycket lättare när det är i flytande form än om man hade tuggat i sig frukten. Kan ju vara värt att tänka på iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0