Oooch...

En crosstrainer blev det. Jag har ju aldrig ens testat att stå på en crosstrainer förut (kanske är det lite galet att lägga så mycket pengar på något man inte har en aaaning om ifall man gillar, haha), men nu står det en i vårat hus och den är testad. Och, herre min gud, vad jobbigt det är. Jag förstod väl att det skulle vara ansträngade, men jisses. Nu klarar jag bara lägsta nivån, annars avlider benen på bara någon minut, haha.

Men, nu har jag tränat på den i ca 30 minuter idag, och nu är benen härligt trötta. Känner även att ryggen har fått en del. Så nu när jag inte vill gå på när det är mörkt osv, eller känner att jag vill göra lite nytta samtidigt som jag bara tittar på tv, så har jag ett lättillgängligt alternativ. Känns peppande!

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag kör bara på lätta nivån, tycker jag är tillräckligt! Var köpte du din och vad fick du ge?
Premiärkörde min nya idag...

Svar: Jag har köpt den begagnat :), egentligen så kostade den nästan 4000:- men jag fick den för 1500:- för dom ville bli av med den fort. Men, ja, lite mindre ska man ju betala om den är begagnad med. Men den var knappt använd. Väldigt stabil och bra! Märket heter Axla tror jag. :)
meadow.webblogg.se

2013-02-26 @ 22:13:17
URL: http://lenaslilla.blogg.se
Postat av: Pernilla

Ja, crosstrainern är jobbig! Men det är lite som med löpning - man märker snabba resultat. Det vill säga, man förbättras snabbt :) Härligt att ha träningen nära till hands i alla fall :)

Svar: Det kan jag tänka mig. :) När jag började löpträna förra året så märkte jag stor skillnad på bara några veckor. Jag gick från att kunna springa 1 minut, till att orka 30 minuter på 5-6 veckor tror jag. :)Men ja, jättehärligt att ha det tillgängligt!
meadow.webblogg.se

2013-02-28 @ 22:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0