Tröstätning

Idag har jag nog ätit mer än vad jag borde. Och jag har verkligen insett att tröstätning är "min grej". Det är tur att jag för det mesta är glad...

Frukost: 1 knäckemacka med ost, och ett äpple
Mellanmål: En macka med lite för mycket ost
Lunch: Kycklingsallad
"Mellanmål": 2 mackor med köttbullar
Middag: En biff och spenat
Övrigt: Lite honungsmelon

Jag försökte kompensera alla mackor jag ätit idag genom att inte ta någon pasta till middag. Det borde väl iallafall ha hjälpt lite...? Men, nu när jag ser det utskrivet såhär; javisst det är mer än vad jag brukar äta kanske. Men, SÅ mycket är det ändå inte. Eller? Och det var väl kanske inte direkt strålande val av mat hela dagen, men... det kunde ha varit värre.

Jag kom iallafall iväg på en promenad på 1 timme, och ett oerhört svettigt zumba-pass. Hade ingen lust alls att gå, men när jag väl kom dit så blev det roligt. Jag älskar zumba. Sen när jag kom hem så blev det deppigt igen, men jag åt bara honungsmelon.
Imorgon ska jag se till att sköta mig bättre. Även om dagen i sig gick bättre än vad den kunde ha gjort. Jag har ju faktiskt inte ätit något godis, eller vräkt i mig pasta. Eller ätit tusen mackor på en gång. Så jag måste nog ändå klappa mig lite på huvudet för att jag iallafall inte är helt värdelös...

Kommentarer
Postat av: Lena

Men det där såg ju inte alls farligt ut tycker jag. Tycker iaf inte man kan kalla det för tröstätning.
Pepp pepp, du kommer tillbaka igen. Kämpa på!

Svar: :) Nae, det blev väl inte så "farligt", men jag vet ju att jag tröståt... Det är väl det som är det värsta egentligen, man borde ju inte göra det - oavsett mängd... Och mackor försöker jag hålla mig ifrån då har tidigare verkligen missbrukat mackor. Men men, det blev som du säger inte så farligt ändå. :)
meadow.webblogg.se

2013-02-12 @ 21:48:28
URL: http://lenaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0