Att vara som en vilsen hamster

Friskheten kommer och går, haha. Lite som mitt tålamod. Tålamodet är lite som en vilsen hamster just nu. Oftast sitter den snällt och väntar, men sen börjar den springa i ett hjul och flänger hit och dit. Och ramlar ut ur hjulet, och lägger sig i fosterställning. Bra liknelse där, Mea. Näe... Men ... Näe. Det är jobbigt. Jag pendlar lite mellan att allt är pepp och bra, och att det känns sjukt hopplöst. Men jag håller tag i allt ändå, jag har skött mig. Eller ja, om man bortser ifrån en bulle igår. Jag var på en liten födelsedagsfest. Men jag höll mig till en bulle. Det var för att jag inte hunnit äta lunch, jag var vrålhungrig. Där ser man det viktiga med att äta ordentligt, men jag ser inte en bulle som någon fara. Håller det sig till en, så tycker jag inte att det spelar någon roll.

Men det börjar gå åt rätt håll nu känner jag ändå, med friskheten. Och idag har jag beställt min första belöning, My fitness coach - dance workout till wii:et. Ska bli kul när det kommer! Enligt hemsidan skulle det antagligen komma fram redan imorgon, det kallar jag snabbt! Får se om dom håller det...

Det känns som om jag står still i vikt nu. Men det gör jag inte, det går bara myyyycket saktare än i början... Men bara jag inte går upp, så får det väl vara "okej". Många har pratat om sk "platåer" med mig nu, och att jag skulle vänta mig en sådan för att jag gått ner så snabbt nu i början... Och jag har väl försökt blunda lite för det, men det kanske är det som håller på att hända nu..? Men jag förstår inte hur det går till, för om jag fortfarande äter mindre än vad jag gör av med, så borde jag ju gå ner iallafall?

Nåja, jag hoppas det fortsätter neråt, sakta men säkert. Om lite mer än en vecka, så är det dags för att vägas "på riktigt", och ta en ny jeansbild... Ska bli spännande att se hur jeansen sitter! Men det känns inte som om det kommer vara någon skillnad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0