Fruktoman.

Åh, jag har verkligen förälskat mig i frukt. Och det känns som om den gör mig gott. Och det finns ju så många olika att välja mellan, och det känns samtidigt bra att äta något "snacks" som innehåller ämnen som kroppen faktiskt vill ha, istället för att välja snacks som nästan bara innehåller ämnen som kroppen absolut inte vill ha.
 
Apelsin och vattenmelon.


Och om man jämför dessa alternativ:

Du sätter dig i soffan framför favoritfilmen, och framför dig har du härligt krispiga chips. I favoritsmaken, såklart.
Efteråt känner du dig sådär lagom seg som man gör efter att ha ätit (lite för många) chips.
Eller...
Du sätter dig i soffan, fortfarande framför favoritfilmen, och framför dig har du ett fat framför dig med några olika bitar av färgglad frukt. Kanske några vindruvor, några små skivor vattenmelon, någon klyfta apelsin, lite perfekt mogen underbar mango eller päron i skivor.
Efteråt känner du dig fräsch, pigg och som om du har tankat dig med energi.

Jag väljer alternativ 2 iallafall. Vilket väljer du?

Kommentarer
Postat av: yelling timber

Oh jag älskar vattenmelon! Speciellt sån som är kärnfri. =) Annars är det sånt jobb med att peta ut alla kärnorna, det är ju överallt. =)

Svar: Haha ja verkligen! Nu fanns det ingen kärnfri, så jag fick leva det med ändå. För jag var sååå sugen.
meadow.webblogg.se

2013-01-27 @ 21:40:02
URL: http://yellingtimber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0