Hej, igår var första dagen.

Som så många gånger förut, så är jag på den här vägen igen. Jag vet att jag ska ta nästa till höger, men ändå fortsätter jag rakt fram. Hur kommer det sig?

Jag vet, att om jag fortsätter rakt fram, eller till vänster, så kommer jag bara tillbaka till början igen. Och jag måste igen, och igen, och igen... Välja. Välja väg, och jag väljer alltid ... fel. Mitten, eller vänster. Men HÖGER är det rätta.
Nu pratar jag inte om politik, utan vägen till rätt hälsa. Nu har jag alldeles för många kilon som har "smygit sig på" (hur sjutton dom nu kan smyga sig på? Jag ser väl mig själv varje dag... Jag lever ju faktiskt i en lägenhet med tre speglar. Och jag tror inte att kilona hoppade på mig som galningar när jag tältade i somras och råkade vara utan spegel EN dag. Faktiskt. Även om det vore rätt coolt, men ändå ganska obehagligt...).

Nåja. Den som läser denna blogg, kommer förstå att jag oftast kommer bort på sidospår, och det är väl egentligen så jag är. Lite sådär ett sidospår, och hamnar lite för mycket i mitten, och inte där jag egentligen vill gå. Men nu, nu väljer jag den där fina, men lite backiga stigen till höger. Där kommer jag må bra, i slutet av stigen, så är min nya kropp. En kropp som väger 15 kg mindre än vad denna gör.

Visserligen är jag inte särskilt bra på höger och vänster (det är något annat jag inte förstår, hur svårt kan det vara? Man har 50% chans att välja rätt, och det finns bara 2 olika. Det är inte som att lära sig alla växter på latin, det är att minnas vilken hand som pekar åt ett håll, och åt vilket håll den andra pekar åt. Mitt sätt att ta reda på det är att hysteriskt låtsas hälsa på någon, och då vet jag vilken som är höger. Nej, jag ser inte särskilt smart ut.), men om jag pekar med hela handen åt mig själv, då borde även jag förstå.
 


Hej, det är jag som är Meadow! Hälsa gärna tillbaka i kommentarsfältet. :)

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0