Hur läget egentligen är, och hur det ska ändras.

Nu, väger jag ca 15 kg mer än vad jag vill väga. Nu väger jag 80 kg, det är mer än vad jag någonsin har vägt tidigare. Och lite för mycket, när man är 160 cm lång.
65 kg, som är mitt ungefärliga mål; kan låta mycket. Men, jag har en ganska bred kroppsform, och vi får väl se vad som händer, men jag skulle vara nöjd om jag hamnar kring 65 kg igen.

Mitt mål nu, är att den 1:a juni väga 65 kg. Det är 22 veckor dit nu. Det känns realistiskt.

Jag ska nå mitt mål genom:

Motion:
- Varje dag gå en promenad på en halvtimme, minst. (Men jag satsar på en morgonpromenad på 30 minuter med stavar, och en kvällspromenad på 30 minuter)
- Minst en gång i veckan träna hårt, det ska riktigt KÄNNAS. (Men jag satsar på att träna så 3-4 gånger i veckan, men en gång är ett måste)

Mat:
- Endast äta "kolhydrater" ( pasta, ris, potatis, bröd) till middagen, och en begränsad mängd.
- Jag tillåter mig äta utemat, men ska helst välja bättre alternativ såsom kebabsallad. Men, att äta hamburgare och pomme någon gång, är helt okej. Jag vet att om jag säger att jag inte får göra det, så är det det enda jag kommer att göra.
- Äta mycket frukt och grönsaker.

Godis:
- Jag tillåter mig att äta godis, men inga mängder. Och endast på helgen. Jag byter ut godis/chips mot morötter och gurka med gräddfilsdipp, lite vindruvor eller annan frukt eller några rutor mörk choklad.
 

Det som är min röda tråd, är inga förbud. När jag skapar förbud, så är det enda min hjärna tänker på, och tillslut sitter jag där med en chipspåse och har tryckt i mig hela på 10 minuter. Så, inga förbud. Det är tillåtet att äta chips, men inte varje helg och inte hela påsen.
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Riktigt klok lista! Man känner sig bäst själv och vet vad man behöver för att klara sina mål! :)

2013-01-03 @ 11:13:57
URL: http://iminhell.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilken inspirerade blogg du har! Kommer att följas :) Jag är lika lång som dig, 160cm men väger lite mer, ungefär 86kg just nu, Mitt mål är 63kg. Det är bara att kämpa på antar jag, förr eller senare når man målet, så länge man inte ger upp! ^^
Vi är bäst, thats it! :D

Svar: :DJa precis, det är så. Och vi kommer klara det! :D
meadow.webblogg.se

2013-01-06 @ 20:01:48
URL: http://theroadtohappiness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0