Ibland hänger man inte riktigt med.

Haha, jag märker rätt tydligt nu att mitt beteende vad det gäller maten har ändrats. Jag var SÅ hungrig. Jag har varit jättehungrig i tre timmar och nu gick det inte längre att stå emot. Även fast det är skitsent så kunde jag inte sova för jag var så hungrig.

Gamla Meadow hade fixat 5 rostade mackor med mängder av ost och marmelad till, och druckit läsk eller oboy. Och ätit (minst) en halv chokladkaka innan hon börjat göra mackorna, för att ens orka resa sig för att blodsockret var begravt tre meter under henne.
Nya Meadow däremot... Jag tänkte inte på vad jag åt. Jag var så hungrig bara att jag bara åt.

Efteråt fick jag ångest och tänkte "men shit, vad gjorde jag nu?! dumma dumma dumma mig".
Jag beslutade mig för att tänka igenom vad jag ätit egentligen. Det jag hade ätit var: en riskaka, två skivor ost, ungefär fem cashewnötter och tre valnötter. Och drack vatten till.

... Herregud. Så till och med när jag är så hungrig att jag knappt vet vad jag gör, så väljer jag tydligen sunt. Det känns så jävla underbart!
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Starkt jobbat! :D

Svar: Känns riktigt bra, och det syns på vågen nu med... :D Blir roligt att skriva ut den "riktiga" vikten på måndag =)
meadow.webblogg.se

2013-01-10 @ 11:51:56
URL: http://iminhell.blogg.se/
Postat av: yelling timber

Oj vad jag känner igen den känslan. Att man plötligt vaknar upp, inser vad man har gjort och känner sig ganska värdelös! =) Duktigt att du lyckats ändra ditt beteende så mycket. =)

Svar: Ja precis, herregud. När jag har gjort så tidigare så har ju verkligen inte valen varit särskilt bra, och jisses vad man ångrar sig sedan... Men tack! =) Det känns riktigt, riktigt bra!
meadow.webblogg.se

2013-01-10 @ 13:13:20
URL: http://yellingtimber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0