Kontroll.

Det är inte ofta jag får känslan av kontroll, men just nu känns det som om jag har koll på läget. Jag vet vad jag borde äta, jag vet hur mycket jag borde äta (ungefär), jag vet att det är okej med godis men att det inte handlar om mina "normala" mängder utan betydligt mindre osv osv osv.

Snart fyller jag år. I vanliga fall så längtar jag efter Ben & Jerrys glass. Men i år... Jag är inte sugen på glass. JAG är inte sugen på glass. Inte sugen på glass... Hmm... Undrar om det någonsin hänt tidigare? Jag tvivlar.
Detta år, ska jag fira min födelsedag genom att köpa två eller tre olika meloner, så jag får smaka på lite olika. Jag ÄLSKAR melon. Åh, herregud så gott det är.
Jag sa det till min sambo förut, "Jag vet att det låter konstigt... Men jag vill inte fira min födelsedag med glass... Även om jag har bestämt mig för att allt ska vara tillåtet på min födelsedag. Jag vill ha .. melon..?" Han tittade en stund på mig och det såg ut som om han trodde att jag fått en smäll i huvudet, och log sedan med hela ansiktet.
Det känns så skönt att han stöttar mig i det här. Han hjälper mig att tänka rätt, för att inte fastna i dåliga mönster. Han pushar mig när jag egentligen inte orkar göra armhävningar, men jag borde fortsätta, för han vet hur glad jag blir efteråt.

På fredag är det dags för den ordentliga vägningen igen. Och provning av jeansen... Åh, vad jag är nyfiken på jeansen. Undrar om jag får upp dom något mer än på den första bilden? ÅH vad jag hoppas på det.
 
Hoppas, hoppas, hoppas. Jag skulle bli så glad då. Så glad. Så himla glad.

Kommentarer
Postat av: yelling timber

Kontroll, det är väl just det det hela handlar om! Kan du hålla kontrollen nästan jämt är du ju fixad. =)

Svar: Ja, det är bara att försöka hålla kvar kontrollen också... Lättare sagt än gjort, haha =)
meadow.webblogg.se

2013-01-28 @ 17:09:57
URL: http://yellingtimber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0