Du är bättre än du tror.

Idag slog en tanke mig. Man har möjlighet att bli vad man vill. Nästan iallafall. Tänk på det, hur fantastiskt är inte det egentligen? Sen är det ju ingen som säger att det kommer bli enkelt.

Tidigare har jag tänkt "jag är ju dömd till att alltid vara lite småtjock. Jag behöver ju liksom inte vara TJOCKtjock, men jag kommer ju aldrig bli smal".
Sen slog det mig. Sen i januari har jag faktiskt lyckats gå ner tio kilo. TIO kilo. Jag provade idag att hålla vikter, så att det blev tio kg. Tio kg är ju faktiskt ganska tungt! Tänk att det har suttit på min kropp, men jag har gjort så det försvann. JAG gjorde det. Ingen annan har gjort det åt mig.

Först då kändes det på riktigt möjligt; Jag har möjlighet att bli smal. Jag behöver inte nöja mig med att "vara lite småtjock, för det är ju så jag är skapad att vara". Jag har möjlighet att se ut så som JAG vill. Och dit ska jag nå.
 

Kom ihåg det, du har möjlighet att nå dit du vill, och DU ÄR BRA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0