Idag känner jag mig tjock.

Tjockare än vanligt vill säga... För tjock är jag fortfarande. Jag är väldigt svullen, och det visar sig lite på vågen. Visst, jag förstod att 69,8 kg bara var en "tillfällighet", MEN jag har inte haft en sådan "tillfällighet" på flera år. Det har inte varit möjligt. För det är inte möjligt att "tillfälligt" gå ner 10 kg över natten. Alltså, så vet jag att snart är jag där. 69,8 kg kommer vara något som det står på vågen, och då är det på riktigt. På riktigt.

Men idag. Idag säger vågen 70,3 kg. Så visst, det är absolut inga mängder. Och jag känner mig väldigt svullen. Jag gick förbi spegeln och tyckte att jag skymtade en gravidmage. Nej, det bor ingen i min mage. Och tänkte "Oj, nu är väl min mage lika stor som den var då i januari, då jag startade". Då var omkretsen ca 108 cm. Jag tog fram måttbandet. 97 cm. ÄVEN när jag upplever att jag är oerhört svullen. 11 cm mindre... Hur såg då min mage ut tidigare? Jag upplever det nu som att jag ser större ut NU än vad jag gjorde då. Så är det ju inte, bevisligen. Men, hur kommer det sig att det känns så?

 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Inte för att vara nedlåtande, men sådana dagar kommer du nog alltid att ha. Jag har själv "tjockisdagar" med jämna mellanrum. Jag kan inte svara på varför det är så, men jag misstänker att det sker under dagar då man av olika anledningar känner sig svullen. Svullen magen kan enkelt jämföras med hur det kändes när man var tjock/större. Ja, det känns ju faktiskt som att man har gått upp i vikt även om man inte har det. Några gram vätska räknas inte!

Det jag dock med säkerhet kan säga är att det går över, så håll ut. Du är inte tjock! :)

Svar: Jag ska försöka hålla ut... :) Tack för kommentaren!
meadow.webblogg.se

2013-03-09 @ 18:48:59
Postat av: Kattis

Jag tror det är något man får jobba med mentalt väldigt mycket.. övertyga sig själv att man faktiskt är mindre.. tjata tills det går in :P.. men ja man kommer nog alltid ha tjockdagar ibland hur mycket man än jobbar med det :P

Svar: Jag ska tjata hål i huvudet på mig själv :p Tack för kommentaren!
meadow.webblogg.se

2013-03-11 @ 10:34:27
URL: http://tjockiskattis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0